Grundlæggende posering

Grundlæggende posering

I enhver diskussion af emnet udgør de to vigtigste elementer at huske på, at posen forekommer naturlig (dvs.at emnet ikke ser ud), og at personens træk er uforvrænget. Hvis posen er naturlig, og funktionerne gengives normalt, i korrekt perspektiv, så er du et stort mål, og portrættet vil generelt blive anset æstetisk tiltalende for både fotografen og motivet. For at være sikker er der meget mere, der går ind i et stort portræt end tilstrækkelig posering, men uden disse elementer ville de mere kunstneriske elementer ikke blive værdsat eller endda bemærket.

bruden og brudgommen

Mens enhver poseringsregel umuligt kunne følges i hvert portræt, reglerne findes for en purpose. Kort sagt giver de et rammearbejde for at nå de førnævnte mål: at skildre den menneskelige form naturligt, smigrende og uden forvrængning.
Derudover, det skal også bemærkes, at der er en stor forskel mellem den tid, en studioportrætfotograf skal tilbringe med emnet, og den tid, en ons – Din fotograf skal tilbringe med bruden og brudgommen på deres ons – ding-dag. Af denne grund skal Bryllupsfotografer være desto mere kyndige i at udgøre færdigheder-så små, men vigtige justeringer hurtigt kan foretages midt i den kaotiske bryllupsdag.

Start med fødder og ben
Stående Udgør. Den grundlæggende regel af tommelfinger er, at ingen skal stå ved opmærksomhed med begge fødder sammen-eller, værre endnu, med deres vægt på deres forfod. I stedet skal skuldrene være i en lille vinkel på
kamera og den forreste fod bragt lidt frem.

Motivets vægt skal derefter lægges på bagfoden.

Dette har ef at skabe en bøjning i det forreste knæ og droppe den bageste skulder til en position lavere end den forreste. Dette hjælper med at bryde den statiske linje af et lige ben. Når det bruges i brudeportrætter i fuld længde, vil et bøjet fremad knæ give en elegant form til Brudekjolen. Med en erklæring, “vægt på din bagfod, tak,” kan du introducere en række dynamiske linjer i en ellers gennemsnitlig sammensætning.

Siddende motiver

I både stående og siddende stillinger, du skal have motivets fødder po-sitioned i en vinkel til kameraet. Fødder har en tendens til at se stumpy, store og meget uinteressante, når de fotograferes lige på.

Siddende motiver, især kvinder, skal sidde fremad i stolen, som skal vinkles til kameraet. Vægten skal flyttes frem for at slanke linjerne på hendes ben og lår. Hendes vægt skal overføres til det fjerne ben (den væk fra kameraet) og dermed slanke benene mest synlige for kameraet. Hold også et lille mellemrum mellem benet og stolen så meget som muligt; dette vil slanke lår og kalve.

Hvis der ønskes en tværbenet position, skal du placere det øverste ben i en vinkel mod kameraet og ikke firkantet mod linsen. Med en siddende kvinde er det en god ide at få hende til at stikke kalven på forbenet ind bag bagbenet. Dette reducerer kalvernes størrelse, da bagbenet, der ligger længere fra kameraet, bliver det vigtigste visuelt. Dette er en pose kvinder falder i noget naturligt. Når du fotograferer mænd i korsbenede poser, skal du sørge for, at deres sokker trækkes højt nok op, så du ikke ser noget bare ben.