Det er ret simpelt, virkelig. Grunden til en professionel fotograf udgør en subject, uanset om det er en brud eller en highschool senior, er at idealisere personen og afsløre deres unikke som individ.
Indhold
belysning eller komposition
Derudover, endnu mere end belysning eller komposition, posering hjælper med at afsløre de egenskaber, der er usynlige af øjet, men opleves gennem følelserne—kvaliteter som styrke, ærlighed, sårbarhed, og indre skønhed. At undlade at udgøre emnet betyder at overlade disse finesser af deres udseende i billedet til tilfældighederne. Dette ville gøre succes tilfældigt opnået, i bedste fald.
I de tidlige år med fotografiske portrætter var formel posering en absolut nødvendighed.
Ekstremt langsomme film, lige så langsomme linser og mangel på kunstige lyskilder krævede lange eksponeringer. Nakkestøtter, kendt som” startspærrer”, blev endda brugt til at minimere motivets bevægelse for disse eksponeringer, hvilket kunne være flere minutter lange. De resulterende positurer var stive og unaturlige, og udtrykkene var i bedste fald dystre.
eksponeringer
Efterhånden som fotografiet skred frem, blev disse lange eksponeringer fortiden. Poseringer og udtryk blev i overensstemmelse hermed mere og mere udtryksfulde og naturlige. Men med denne frihed, der var et tab-et tab af den ideelle izationation opnået ved Opmærksomme. Som vi vil se i denne bog, behøver det dog ikke være tilfældet. Selv i hurtige situationer, som de fleste bryllupper, der er muligheder for at afbalancere posering og idealisering med spontanitet og indfangning af ægte følelser.
Der er muligheder for at balancere posering og idealisering med spontanitet.
Bryllupsfotografering: dengang og nu
bryllupper
I de tidligste dage af fotografering, bryllupper blev fotograferet i stilarter, der fangede bruden og brudgommen i indelukket, alt for formelle positioner. Selv med fremkomsten af bryllupsalbummet, der inkorporerede gruppeportrætter af bryllupsfesten og bruden og brudgommen med familiemedlemmer, udgør re – mained stiv og livløs—uden tvivl et biprodukt af den krævede længde af tidlige eksponeringer. Efterhånden som stilen og mangfoldigheden af bryllupsfotografering skred frem, poseringsteknikker efterlignede nøje den klassiske kunst; derfor, der re-main mange fejlfri bryllupsportrætter fra de tidlige år.
fotojournalistisk tilgang
I dagens bryllup dækning, en fotojournalistisk tilgang er state of the art. Som følge heraf er posing ikke højt på prioriteringslisten for den samtidige bryllupsfotograf. Dette betyder dog ikke, at posering er absendt fra bryllupsfotografering. Mens dagens top bryllup fotografer ikke kan stift styre hver positur, deres betydelige udgør input er indlysende i hver elegant udformet billede. Er det chance for, at brudens hænder er så yndefulde og feminine?
Har held produceret den flydende S-formede kurve af kroppen? Var det fotografens ekstraordinære timing, der skabte et så forbløffende smukt blik i brudens øjne? Det tror jeg næppe. Det poserer, retning, og tilskyndelse. Uanset om det er subtilt eller eksplicit, kontrollerer fotografen den måde, emnet præsenterer sig selv på, hvilket er essensen af at posere.
I stedet for helt at miste de poserende regler, har dagens store portræt-og Bryllupsfotografer simpelthen valgt at indarbejde dem i en mindre formel ramme. Det vil sige, de har ikke nødvendigvis mistet forståelsen af grundlæggende posering, men har i stedet valgt at fortolke disse regler mindre stift.
Den nye race af bryllupsfotografer
Den nye race af bryllupsfotograf har ingen problem “dirigere” et skud, så længe resultaterne ser spontane og er emo – tion-fyldt. Også tydeligt er et skridt hen imod billedkunst, komplet med elementerne i abstraktion, symbolik og de finere designpunkter.
Filmfremstillingsteknikker er endda begyndt at komme ind i det moderne bryllupsalbum, når verden omfavner panoramaformat/postkasseformat som et normalt syn på verden.